Undersøg markedet for mobilabonnementer og spar penge
Det danske marked for mobiltelefoni er under kraftig konkurrence, hvilket har været tilfældet i de sidste mange år, og da priserne hele tiden bliver ved med at falde bliver det også et marked hvor det er sværere at tjene penge end i de gode gamle dage.
Alligevel bliver der ved med at dukke nye aktører op, som prøver at komme med en ny vinkel til at erobre kunder. Tidligere har nye aktører haft stor succes med at skaffe et stort kundegrundlag, for derefter at blive solgt til de helt store i branchen for anselige millionbeløb, og seneste har det været Onfone, som blev solgt til TDC for ca. 300 millioner, og muligheden for at score den store gevinst frister folk til at starte et lignende eventyr.
Betyder det billige mobilabonnementer?
Kort sagt ja, i dag kan man få en samlet mobilpakke hvor der en håndfuld taletids timer og GB mobildata inkluderet, og det skyldes at når et selskab flytter prisen nedad, så bliver de andre nødt til at følge med, ellers mister de kunder. Hvis man vil hav et overblik over hvile abonnementer der er de billigste, så kan man sammenlign mobilabonnement priser her.
Nye produkter på markedet
For at differentier sig fra de andre mobilselskaber på markedet, er enkelte selskaber begyndt at tilbyde indholdsløsninger som er inkluderet i et abonnement, et eksempel er Telmore Play, hvor man får online avisabonnementer, Musik og lignende inkluderet. Et forholdsvist nyt selskab, Zenji har et abonnement hvor man kan optjene point til gavekort til førende butikker indenfor andre brancher.
For at være førende på markedet bliver man hele tiden nødt til at komme med nye ideer, og i USA er de allerede ved at indføre mobilabonnementer der udelukkende benytter WiFi hotspots, dvs. at man kan benytte skype og diverse chatprogrammer til at kommuniker i stedet for det almindelige mobilnetværk, og om det nogensinde kommer til Danmark skal være usagt, men det kan virkelige slå benene væk under nogle af de store aktører. I USA er det f.eks. giganten Google som har været med til at lancerer dette produkt